Termeni și condiții cumpărare online PF
Contract vânzare - cumpărare persoane fizice (plată integrală)
I. TERMENI ŞI CONDIŢII UTILIZARE SITE
1. DEFINIŢII
In cuprinsul prezentului document, următorii termeni vor avea, dacă din context nu rezultă altfel, înțelesurile specificate mai jos:
SITE: reprezintă Site-ul Internet aparținând Renault Commercial Roumanie SRL, care se afla la adresa https://vanzari.nissan.ro, prin intermediul căruia CLIENTUL are acces la informații privind serviciile si produsele oferite/asigurate de către Renault Commercial Roumanie SRL;
NISSAN : reprezintă societatea RENAULT COMMERCIAL ROUMANIE S.R.L., cu sediul în Bucureşti, sector 6, Str. Preciziei nr. 3G, Clădirea A, parter, camera AP 10, înregistrată la Oficiul Registrului Comerțului din Bucureşti sub nr. J40/5566/2001, CUI/CUI RO13943110;
CLIENT: din punctul de vedere al TERMENILOR si CONDIȚIILOR de UTILIZARE a prezentului Site, reprezintă persoana fizică care accesează Site-ul, în scopuri private sau profesionale, care a acceptat TERMENII SI CONDIȚIILE prezentului Site, îndeplinind în acest sens toate cerințele procesului de înregistrare;
COMANDA reprezintă cererea de a contracta primita din partea CLIENTULUI şi are valoarea încheierii contractului de vânzare-cumpărare, cu condiția trimiterii de către NISSAN a dovezii acceptării COMENZII, conform dispozițiilor art. 9 din legea 365/2002 privind comerțul electronic;
UTILIZARE ABUZIVĂ: reprezintă utilizarea Site-ului într-un mod contrar practicii în domeniu, reglementarilor și legislației în vigoare sau în orice alt mod care poate produce prejudicii NISSAN;
Informațiile publicate pe Site sunt informații de interes general ale NISSAN, produsele comercializate de aceasta, cât și alte informații considerate ca fiind de interes pentru CLIENŢI.
NISSAN este deținătorul tuturor drepturilor de proprietate intelectuală asupra Site-ului, respectiv asupra designului şi conținutului Site-ului.
CLIENTUL are obligația de a respecta toate drepturile de proprietate intelectuală ale NISSAN, prevăzute de legislația în vigoare.
2. UTILIZAREA SITE-ULUI
CLIENTUL se obligă să acceseze şi să utilizeze Site-ul în scopuri şi prin mijloace care să nu constituie o utilizare abuzivă.
3. LIMITAREA RĂSPUNDERII NISSAN
NISSAN nu este şi nu poate fi făcută responsabilă pentru prejudiciile create de erorile, neacuratețea sau neactualizarea informațiilor publicate sau menținute pe Site, care nu se datorează culpei sale.
NISSAN nu răspunde de nicio pierdere, costuri, procese, pretenții, cheltuieli sau alte răspunderi, în cazul în care acestea sunt cauzate, în mod direct, de nerespectarea TERMENILOR şi CONDIȚIILOR de către CLIENT.
NISSAN nu răspunde pentru prejudiciile create ca urmare a nefuncționării Site-ului.
Utilizarea Browser-ului Internet. NISSAN garantează utilizarea optimă a Site-ului prin utilizarea a unuia din urmatoarele browsere:
Google Chrome versiunea 86.0.4242.198 (Windows, macOS, iPhone sau Android)
Firefox versiunea 83 (Windows, macOS, iPhone sau Android)
Microsoft Edge - versiunea 87.0.664.52
Functionarea site-ului pe Internet 11 este posibilă dar nerecomandată.
Modalitatea de plată pentru finalizarea unei comenzi online este plata on-line.
Vă informăm că înregistrarea plății nu garantează confirmarea şi livrarea COMENZII. în cazul în care COMANDA nu este confirmată, suma de bani plătită va fi restituită în contul dumneavoastră în cel mai scurt timp.
De asemenea, vă precizăm că înregistrarea COMENZII nu reprezintă şi confirmarea acesteia. După preluarea COMENZII, aceasta va fi procesată de către operatorii noștri în vederea confirmării şi stabilirii detaliilor de livrare.
4. ACCESAREA SITE-ULUI
Aceasta implică acceptul CLIENŢILOR ca datele lor personale să fie prelucrate de către NISSAN . Informațiile pe care ni le transmiteți sunt tratate cu maximă confidențialitate şi exclusiv în scopurile pentru care au fost colectate.
Scopurile prelucrării acestor date sunt: crearea unui cont de utilizator pentru achiziționarea produselor, livrarea produselor comandate.
în cazul în care utilizatorul își exprimă liber și neechivoc opțiunea, acesta poate primi si informații în scop comercial (oferte, invitații la evenimente și studii de satisfacție).
NISSAN se obligă ca datele personale să nu fie difuzate către terți prin vânzare, dezvăluire parțială sau închiriere.
în cazul plății online, NISSAN va transmite către procesatorul de plăți doar date referitoare la comanda dumneavoastră, fără a accesa şi procesa alte date referitoare la cardul bancar.
Orice prelucrare a datelor Dumneavoastră cu caracter personal se va face cu respectarea Politicii privind protecția datelor cu caracter personal pe care o regăsiți aici.
5. COLECTAREA DATELOR
Se face prin diverse modalități și instrumente specifice precum: soft profesional de urmărire a traficului, aplicația de gestiune a newsletter-ului, prin salvarea în baze de date a diverselor formulare de contact disponibile pe site care sunt completate de către utilizatori, prin chestionare online etc.
Utilizăm adresele IP pentru a analiza obiceiurile de navigare, a administra site-ul, a urmări interesele utilizatorilor și a aduna informații demografice pentru uz intern. Toate acestea au ca scop creșterea gradului de ușurința în utilizarea site-ului și publicarea unor informații cât mai relevante pentru interesele utilizatorilor.
Prin accesarea site-ului, crearea unui cont de utilizator, plasarea COMENZILOR şi achitarea prețului, CLIENTUL acceptă în mod expres TERMENII şi CONDIŢIILE Site-ului, modul de desfăşurare a unei comenzi online aşa cum este descris pe site.
6. COOKIES
Acest site folosește diverse tipuri de module cookie.
Module cookie tehnice
Acestea sunt folosite pentru a permite sau a facilita comunicarea electronică (detectarea erorilor de conexiune, identificarea punctelor de conexiune, securitatea site-ului web etc.) sau pentru a furniza anumite servicii de comunicare online solicitate în mod expres de către utilizator (preferințe de afișare pe ecran, salvarea informațiilor introduse în formulare, coșul de cumpărături [după caz], acces la contul de utilizator etc.).
Utilizarea acestor module cookie este obligatorie și nu pot fi dezactivate.
Module cookie pentru rețelele de socializare
Acestea au scopul de a face site-ul mai ușor de utilizat și mai interactiv, oferind posibilitatea de a interacționa cu rețelele de socializare (Facebook, Twitter, LinkedIn etc.).
Aceste module cookie pot procesa date precum numărul de materiale distribuite în rețelele de socializare, faptul că deții un cont într-o anumită rețea de socializare, pot urmări navigarea pe alte site-uri etc. Aceste funcții folosesc aplicații externe integrate în site-ul nostru. Rețeaua de socializare care oferă un buton pentru o astfel de aplicație te poate identifica prin intermediul acestuia, chiar dacă nu l-ai folosit atunci când ai accesat site-ul nostru. într-adevăr, acest tip de buton de aplicație îi poate permite rețelei sociale aferente să îți urmărească navigarea pe site-ul web, prin simplul fapt că pe dispozitiv este activat contul rețelei de socializare (sesiune deschisă) în același timp în care navighezi pe site-ul nostru.
îți recomandăm să consulți politicile de protecție a confidențialității ale acestor rețele sociale pentru a afla mai multe despre modalitățile în care folosesc informațiile pe care s-ar putea să le colecteze prin respectivele butoane de aplicație, mai ales în scopuri publicitare. Mai exact, aceste politici de protecție trebuie să îți permită să exprimi preferințele pe aceste rețele de socializare. Acest lucru se poate realiza prin configurarea contului de utilizator pentru fiecare dintre aceste rețele.
Poți decide dacă dorești sau nu ca aceste module cookie să fie folosite și stocate în memoria sistemului tău.
Module cookie publicitare
Acestea au rolul de a prezenta utilizatorului pe site-ul nostru și în componentele media externe materiale publicitare mai pertinente. Atunci când îți trimitem mesaje promoționale sau afișăm astfel de mesaje, obiectivul nostru este să îți prezentăm cele mai adecvate oferte și reclame publicitare posibile, în funcție de interesul pe care l-ai manifestat anterior față de anumite produse sau servicii.
în special, aceste module cookie pot procesa date legate de preferințele tale personale, interesul manifestat față de produsele și/sau serviciile noastre, cumpărăturile efectuate etc. Este posibil să folosim instrumente automate pentru procesarea datelor tale personale în vederea evaluării anumitor aspecte personale, în special pentru a analiza sau a estima aspectele legate de preferințele sau cerințele tale. Datele prelucrate în acest context pot fi culese din diverse surse și pot fi interconectate: date din fișierele clienților noștri, date legate de navigare, date din surse externe, date privind exploatarea autovehiculului etc. Procesarea acestor date ne permite să îți transmitem materiale personalizate, care au legătură cu anumite aspecte personale, precum transmiterea de oferte personalizate prin e-mail, reclame personalizate, materiale afișate pe site-ul nostru care au legătură cu preocupările tale. etc. De exemplu, aceste date ne permit să îți transmitem informații legate de tipul de mașină care te interesează mai mult (un SUV în locul unei mașini de oraș sau vice versa). Utilizarea acestor instrumente este definită în legislație drept „alcătuirea unui profil”.
Poți decide dacă dorești sau nu ca aceste module cookie să fie folosite și stocate în memoria sistemului tău.
Module cookie pentru analiză
Aceste module cookie se utilizează în scopul analizării traficului și îmbunătățirii experienței de navigare.
în special, acestea pot procesa date legate de paginile accesate, de timpul petrecut pe paginile accesate, browserul utilizat pentru accesarea paginilor etc.
Poți decide dacă dorești sau nu ca aceste module cookie să fie folosite și stocate în memoria sistemului tău.
Citeste mai multe despre politica noastra de Cookies aici.
7. BAZA LEGALĂ
Pentru mai multe informații, puteți accesa:
Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE;
Legea nr. 506/2004 privind prelucrarea datelor cu caracter personal și protecția vieții private în sectorul comunicațiilor electronice;
Ordonanța urgență nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii;
Legea 365/2002 privind comerțul electronic
Legea nr. 148/2000 privind publicitatea;
Legea nr. 158/2008 privind publicitatea înșelătoare și publicitatea comparativă;
Ordonanța nr. 21/1992 privind protecția consumatorilor;
Ordonanța nr. 99/2000 privind comercializarea produselor și serviciilor de piață;
II. CONDIŢIILE GENERALE DE VÂNZARE - CUMPĂRĂRE A AUTOMOBILULUI NOU
A. DEFINIŢII
a) Contractul: reprezintă prezentul document dintre Părți, prezentat sub forma prezentelor Condiții Generale de Vânzare-Cumpărare a Automobilului Nou este încheiat între Renault Commercial Roumanie S.R.L., în calitate de vânzător şi CLIENT, în calitate de cumpărător.
Contractul se încheie la data la care CLIENTUL a acceptat prezentele Condiții Generale de Vânzare-Cumpărare a Automobilului Nou prin apăsarea butonului „Sunt de acord cu termenii si condițiile” şi a achitat contravaloarea Automobilului contractat, iar transferul proprietății urmează să se facă la data livrării Automobilului contractat şi produce efecte față de Părți conform clauzelor de mai jos. Adresele de domiciliu/sediu menționate în Condițiile Generale de Vânzare-Cumpărare sunt singurele adrese opozabile Părților în executarea Contractului.
a)Vânzător: reprezintă societatea RENAULT COMMERCIAL ROUMANIE S.R.L., cu sediul în Bucureşti, sector 6, Str. Preciziei nr. 3G, Clădirea A, parter, camera AP 10, înregistrată la Oficiul Registrului Comerțului din Bucureşti sub nr. J40/5566/2001, CUI/CUI RO13943110, denumită şi „NISSAN ”;
b) CLIENT : Persoana fizică, identificată prin nume şi prenume, adresă de domiciliu, seria şi numărul actului de identitate, cod numeric personal) care încheie Contractul personal.
c) Automobilul contractat: versiunea standard a automobilului nou marca NISSAN ce formează obiectul Contractului, având dotările obligatorii impuse de legea română pentru admiterea în circulație pe drumurile publice şi cele corespunzătoare modelului şi versiunii menționate pe site, pe pagina de descriere a modelului, împreună cu opțiunile suplimentare echipate pe autoturism. Nu pot forma obiectul acestui Contract două sau mai multe automobile noi.
Automobilul contractat a fost fabricat cu respectarea legislației de omologare în vigoare în Uniunea Europeană şi nu este destinat utilizării in nicio tara a cărei legislație de omologare este diferită de legislația din Uniunea Europeana. NISSAN şi/sau producătorul Automobilului nu îşi asumă nicio răspundere în legătură cu exportul Automobilului în astfel de țări şi/sau în legătură cu orice intervenție (modificare, carosare, transformare, accesorizare) asupra Automobilului, realizată fără acordul expres, în scris, al Directorului General al Vânzătorului şi/sau pentru orice consecințe directe si/sau indirecte ale acestor acțiuni/operațiuni.
d) Opțiuni: echipamente sau calități (însușiri) suplimentare ce sunt adăugate în urma preconfigurării la versiunea standard a Automobilului contractat. Opțiunile disponibile sunt prevăzute pe Site, în pagina de produs aferentă fiecărui automobil, în secțiunea Echipamente şi sunt prezentate CLIENTULUI de către NISSAN la momentul efectuării COMENZII online. Pagina de descriere a Automobilului cuprinde o enumerare limitativă a echipărilor standard şi a opțiunilor disponibile la data încheierii Contractului. CLIENTUL nu poate pretinde nici o altă echipare decât echiparea prevăzută a produsului de pe Site.
e) Termenul de livrare: termenul estimat pentru livrarea Automobilului contractat, comunicat CLIENTULUI în pagina de comanda online, emis de NISSAN . Livrarea se poate face şi înainte de aceasta dată.
f) Data finalizării: data la care CLIENTUL are dreptul şi obligația să se prezinte pentru a recepționa şi a prelua efectiv (a lua în posesie) Automobilul contractat.
B. COMANDA
a) CLIENTUL poate efectua COMANDA pe Site, prin adăugarea Automobilului contractat în coșul de cumpărături, urmând a finaliza COMANDA efectuând plata on-line. Odată adăugat produsul în coșul de cumpărături, urmat de achitarea sumei solicitate ca urmare a configurării automobilului, COMANDA a fost finalizată şi contractul a fost încheiat conform dispozițiilor art. 9 din Legea 356/2002.
b) Adăugarea Automobilului contractat în coșul de cumpărături, fără apăsarea butonului ’’Sunt de acord cu termenii și condițiile’’ şi fără efectuarea plății nu reprezintă acceptarea ’’TERMENILOR şi CONDIŢIILOR’’ de pe Site şi nu atrage după sine încheierea Contractului.
c) Prin finalizarea COMENZII, CLIENTUL garantează că toate datele furnizate de acesta, necesare procesului de cumpărare, sunt corecte, complete şi adevărate la data plasării COMENZII.
d) Prin finalizarea COMENZII, CLIENTUL consimte că NISSAN poate să îl contacteze, prin orice mijloc indicat de el, în orice situație în care este necesară contactarea CLIENTULUI.
e) NISSAN poate anula COMANDA efectuată de către CLIENT în urma unei notificări prealabile adresate acestuia, fără nicio obligație ulterioară a vreunei Părți fata de cealaltă sau fără ca vreo Parte să poată să pretindă celeilalte daune-interese în următoarele cazuri:
neacceptarea de către banca emitentă a cardului CLIENTULUI sau a tranzacției, în cazul plății online;
invalidarea tranzacției de către procesatorul de plăți agreat de NISSAN , în cazul plății online;
datele furnizate de către CLIENT pe Site sunt incomplete şi/sau incorecte.
C. RETRAGEREA DIN CONTRACT
a) CLIENTUL are dreptul să se retragă din Contract, respectiv să returneze Automobilul contractat sau să renunțe la serviciul livrare la domiciliu, dacă este cazul, în termen de 14 zile calendaristice, fără invocarea vreunui motiv şi fără a suporta alte costuri decât cele de returnare a Automobilului contractat, cu îndeplinirea condițiilor de returnare acceptate de NISSAN .
Astfel, perioada de returnare a Automobilului contractat expiră în termen de 14 zile de la ziua în care CLIENTUL intră în posesia fizică a Automobilului contractat.
b) în cazul în care CLIENTUL decide să se retragă din Contract, acesta va putea completa formularul de retur ce se regăsește la adresa: https://vanzari.nissan.ro/pdf/model-cerere-restituire-taxa-rezervare.pdf și îl va depune la agentul pe care l-a ales în cadrul procesului de comandă.
c) NISSAN va efectua rambursarea sumei după primirea Automobilului returnat. Returnarea Automobilului se va face la locul indicat de NISSAN , în cadrul programului de lucru oficial al societății care preia Automobilul, în baza unei programări pe care CLIENTUL o va agrea cu NISSAN .
D. CONDIŢII DE RETURNARE A AUTOMOBILULUI CONTRACTAT NEACCEPTABILE PENTRU NISSAN
Nu se acceptă returnarea Automobilului contractat şi implicit nici restituirea prețului de către NISSAN în cazul în care :
Automobilul contractat nu este în stare perfectă de funcționare ori se poate demonstra utilizarea neconformă cu documentele de utilizare, de întreținere şi de garanție;
Automobilul contractat prezintă urme de lovituri, zgârieturi, îndoituri, pete, fisuri, crapaturi, etc.)
oricare din sigiliile sau seriile înscrise pe Automobilul contractat prezinte urme de violare;
Automobilul contractat a suferit orice modificare constructivă, colantare, montaj de accesorii sau instalație GPL,
lipsesc sau sunt deteriorate accesoriile (roată de rezervă, cric, manuale de utilizare, CD-uri, cabluri etc.) care fac parte integrantă din Automobil sau alte accesorii ce fac parte din pachetul comercial (exemplu: serii limitate care beneficiaza si de alte produse). Ca urmare, CLIENTUL are obligația atunci când îşi exercită dreptul de retragere din Contract să îl returneze împreună cu toate accesoriile acestuia în stare perfectă de funcționare.
E. DIMINUAREA VALORII AUTOMOBILULUI RETURNAT
a) Pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare a Automobilului contractat, CLIENTUL trebuie să îl manipuleze și să îl inspecteze în același mod în care i s-ar permite să o facă într-un showroom fizic real. De aceea, CLIENTUL trebuie doar să facă un test-drive cu automobilul, nu să îl exploateze pe distanțe lungi sau în scopuri comerciale.
b) CLIENTUL este responsabil pentru orice diminuare a valorii Automobilului contractat care rezultă din manipulări, altele decât cele necesare pentru determinarea naturii, calităților și funcționării acestuia.
c) în cazul în care CLIENTUL își exercită dreptul de retragere după ce a utilizat Automobilul contractat într-o măsură care depășește limita necesară stabilirii naturii, caracteristicilor și modului de funcționare a acestora, CLIENTUL este responsabil pentru eventuala diminuare a valorii a Automobilului contractat.
d) Orice diminuare a valorii Automobilului contractat rezultată din manipularea acestuia, alta decât cea necesară pentru determinarea naturii, calităților și funcționării Automobilului este în responsabilitatea CLIENTULUI. Pentru claritate, din prețul total al Automobilului returnat, Vânzătorul va reține o sumă de bani ce reprezintă diminuarea valorii Automobilului în proporție de 5%-50% din valoarea inițială a Automobilului, după caz. Contravaloarea taxei de diminuare va fi comunicată către CLIENT la recepționarea Automobilului returnat.
F. PREŢUL ŞI MODALITATEA DE PLATĂ
a) Prețul Automobilului contractat în stare de livrare (la cheie) este exprimat în EURO şi plătibil în LEI şi se calculează prin însumarea prețului în EURO a versiunii standard a Automobilului contractat cu prețul în EURO al opțiunilor pre-echipate pe modelul respectiv, scăzându-se, daca este cazul, reducerile exprimate în EURO acordate prin acțiunile comerciale aflate în derulare la data încheierii Contractului. Prețul Automobilului contractat în stare de livrare include toate taxele.
b) Plata prețului integral se face după acceptarea Condițiilor Generale de Vânzare-Cumpărare, dar înainte de Data finalizării. Modalitatea de plată este „plata online” prin intermediul unui procesator de plăți agreat de NISSAN . Nu se accepta plata prețului în tranșe.
c) Plata integrală se va efectua de CLIENT, online, prin intermediul procesatorului de plăți, la cursul de schimb LEI/EURO practicat şi afişat pe Site de NISSAN în ziua efectuării plății (cursul LEI/EURO stabilit de BNR pentru ultima zi de marți înainte de data plății, majorat cu 0,5%. Când data plății este o zi de marți, se ia în considerare cursul stabilit de BNR pentru acea zi, majorat cu 0,5%). Obligațiile NISSAN decurgând din Contract se nasc numai din momentul plății integrale a prețului Automobilului contractat.
d) Plata integrala a prețului trebuie făcută în termen de 3 ore de la momentul afișării paginii de plată a procesatorului de plăți. în cazul nerespectării termenului de plata de către CLIENT, Contractul se consideră neîncheiat şi COMANDA neacceptată de NISSAN .
e) CLIENTUL poate face plata doar folosind un card bancar de debit/credit, plata fiind considerată efectuată când există confirmare de încasare în contul NISSAN.
f) Alte sume de plată:
CLIENTUL poate alege odată cu achiziția online a Automobilului contractat să comande şi să achite servicii de livrare a Automobilului contractat la domiciliu, în conformitate cu contractul „Livrare la domiciliu”. Aceasta plată se va face tot online, o dată cu plata Automobilului contractat, iar pe factura de livrare a acestuia va fi evidențiat separat prețul contractului „Livrare la domiciliu”.
G. GARANTAREA PREŢULUI
a) Prețul Automobilului contractat, exprimat în EURO, este garantat (menținut ferm) pe toată perioada ce curge de la data plății sumei integrale şi până la data livrării Automobilului contractat.
b) Prețul nu este garantat dacă noi reglementări legale impun modificarea tehnică a modelului de Automobil contractat sau adaugă ori modifică orice taxe incluse în prețul Automobilului contractat în stare de livrare (inclusiv modificarea cotei TVA).
c) în cazul în care NISSAN aduce modificări neimpuse de lege modelului de Automobil contractat, împreună cu cele impuse de lege sau independent de acestea, NISSAN are obligația să comunice CLIENTULUI acest lucru, inclusiv noul preț. în cazul în care CLIENTUL nu accepta modificările, respectiv noul preț, Contractul se considera încetat de drept, iar NISSAN are obligația de a restitui CLIENTULUI suma plătită, fără plata unor daune ori dobânzi.
H. LIVRAREA
a) Termenul de livrare, fiind o dată estimată, poate sa fie depăşit de Data finalizării. Depăşirea Termenului de livrare poate surveni din cauze bine determinate, cum ar fi perioada de întrerupere a fabricației, fără a se limita însă la exemplul dat şi fără a atrage o alta răspundere din partea NISSAN cu exceptia obligației de a informa CLIENTUL despre apariția unor astfel de cauze. De asemenea, în caz de forță majoră, Termenul de livrare şi/sau Data finalizării se vor modifica în funcție de durata evenimentului, în beneficiul ambelor Părți.
b) NISSAN va comunica CLIENTULUI Data finalizării, cu cel puțin 5 zile lucrătoare înainte de aceasta, prin orice mijloc de comunicare comunicat de CLIENT (e-mail, telefon).
c) în eventualitatea în care CLIENTUL nu a optat pentru livrarea la domiciliu, acesta se obligă să ridice Automobilul contractat la Data finalizării de la Agentul pe care îl indică lui NISSAN la momentul încheierii Contractului.
d) Proprietatea se transmite de la NISSAN la CLIENT la Data finalizării, aşa cum a fost comunicată de NISSAN, iar riscul pieirii bunului se transmite către CLIENT la data intrării în posesia fizică a Automobilului contractat de către acesta.
e) Dacă, în termen de 15 zile calendaristice de la Data finalizării, CLIENTUL nu se prezintă să recepționeze Automobilul contractat plătit în totalitate, operează de drept rezoluțiunea Contractului. în această situație, NISSAN va returna contravaloarea prețului încasat, în termen de 30 (treizeci) zile de la cererea neechivocă a CLIENTULUI.
I. GARANŢIA
a) Automobilul contractat beneficiază de garanția acordata conform legii române în vigoare la data încheierii Contractului şi conform condițiilor stipulate în Carnetul de Garanție/Fişa de întreținere şi de Garanție/Carnetul de întreținere şi Garanție ce însoțesc Automobilul contractat la data livrării acestuia şi recepției de către CLIENT.
b) Garanția Automobilului contractat este condiționată de tipul de vehicul şi este prevăzută în Carnetul de Garanție/Fişa de întreținere şi de Garanție/Carnetul de întreținere şi de Garanție a Automobilului contractat.
c) Orice modificare a condițiilor de garanție intervenită între momentul plății şi data predării efective, va fi comunicata CLIENTULUI de către NISSAN înainte de Data finalizării.
J. RĂSPUNDERE CONTRACTUALĂ
a) Contractul serveşte interesul comun al Părților care se obligă să îl execute întocmai cu buna credință, sinceritate si seriozitate.
b) Ambele Părți se obligă să urmărească şi să se informeze reciproc asupra derulării Contractului.
c) Neexecutarea, executarea defectuoasă sau executarea cu întȃrziere a obligațiilor comerciale asumate prin Contract angajează răspunderea pentru Partea în culpă, conform Contractului şi în condițiile Codului Civil.
K. MODIFICAREA ŞI REZOLUŢIUNEA CONTRACTULUI
a) Nici una dintre Părți nu poate modifica unilateral Contractul. Modificarea poate interveni numai prin acordul de voință al Părților exprimat în scris.
b) Oricare dintre Părți poate să declare rezolvit Contractul în situația neîndeplinirii în totalitate sau în parte a obligațiilor asumate de către cealaltă Parte. Rezoluțiunea va avea ca efect repunerea Părților în situația anterioară încheierii Contractului.
L. FORŢĂ MAJORĂ
a) Forța majoră exonerează de răspundere Partea care o invocă, cu cerința notificării partenerului contractual, în termen de 15 zile calendaristice de la apariție şi a dovedirii cazului de forță majoră, în condițiile legii. Prin forță majoră se înțelege un eveniment mai presus de voința Părților, imprevizibil şi insurmontabil, apărut după încheierea Contractului şi care împiedică Partea care îl invocă să-şi execute obligațiile asumate prin Contract.
b) Dacă nu se procedează la anunțare, în condițiile şi termenele prevăzute mai sus, a începerii şi a încetării cazului de forță majoră, Partea care îl invocă va suporta toate daunele provocate celeilalte Părți prin neanunțarea în termen.
c) în cazul în care forța majoră şi/sau efectele acesteia obliga la suspendarea executării Contractului pe o perioada mai mare de 30 zile calendaristice, Părțile se vor întâlni într-un termen de cel mult 5 zile lucrătoare de la expirarea perioadei, pentru a conveni fie asupra modului de executare a Contractului, fie asupra desființării acestuia.
d) Greva sau orice alt conflict de muncă ce se produce la NISSAN sau la producătorul Automobilului contractat, care afectează activitatea de producție, de logistică sau de comercializare, constituie caz de forță majoră indiferent dacă ulterior acțiunea este declarată nelegală de către instanțele judecătoreşti. Cazurile de forță majoră care afectează activitatea de producție a fabricantului Automobilului contractat constituie caz de forță majoră conform prezentului articol.
M. LITIGII
Contractul se supune legii romane. Orice diferend sau litigiu între NISSAN şi CLIENT, rezultat din prezentul Contract şi relativ la derularea, valabilitatea, interpretarea, executarea, încetarea şi/sau efectele sale şi pe care Părțile nu au reușit să-l concilieze pe cale amiabilă, va fi supus spre soluționare instanțelor judecătoreşti competente conform legii.
N. PRELUCRAREA DATELOR CU CARACTER PERSONAL
In executarea Condițiilor Generale de Vânzare-Cumpărare a Automobilului Nou, NISSAN in calitate de Operator va prelucra datele cu caracter personal puse la dispozitie de CLIENT si se obligă să respecte următoarele reguli:
a) Va limita prelucrarea doar la datele cu caracter personal necesare pentru executarea contractului, astfel cum sunt precizate in partea introductiva a Condițiilor Generale de Vânzare-Cumpărare a Automobilului Nou
b) Operațiunile de prelucrare a Datelor personale se vor limita la: acces, înregistrare, organizare, structurare, stocare, utilizare pentru executarea contractului, iar la finalul acestuia, le vor mai păstra pentru dovedirea prestației fiscale pentru o perioadă de 10 ani, dupa care vor fi șterse.
c) Va prelucra Datele personale numai în scopul îndeplinirii Condițiilor Generale de Vânzare-Cumpărare a Automobilului Nou, excluzând astfel orice prelucrare sau utilizare a Datelor personale în scopuri proprii.
d) Va oferi garanții suficiente pentru punerea în aplicare a unor măsuri tehnice și organizatorice adecvate, astfel încât prelucrarea să respecte cerințele prevăzute de legislația aplicabilă la momentul prelucrării și să asigure protecția drepturilor persoanei vizate;
e) Se va asigura că Datele personale vor fi prelucrate numai de persoane autorizate de către Operator în scopul îndeplinirii Condițiilor Generale de Vânzare-Cumpărare a Automobilului Nou.
f) Va adopta toate măsurile tehnice ṣi organizatorice necesare pentru a asigura un nivel de securitate corespunzător al prelucrării Datelor personale.
g) Nu va permite prelucrarea Datelor personale (inclusiv divulgarea prin transmitere, diseminarea sau punerea la dispoziṭie în alt mod) de către terți, decât cu autorizarea prealabilă scrisă a CLIENTULUI.
h) Ținând cont de natura prelucrării de către Operator a Datelor personale, acesta va oferi asistență CLIENTULUI prin măsuri tehnice ṣi organizatorice adecvate, pentru îndeplinirea obligației de a raspunde persoanei vizate, potrivit legislaṭiei aplicabile la momentul prelucrării;
i) Operatorul va informa prompt CLIENTUL , printr-o notificare trimisă în timp util, despre:
- orice cerere legală obligatorie de divulgare a Datelor personale, formulată de către o autoritate publică-orice acces accidental sau neautorizat ṣi, în general, orice incident de securitate legat de prelucrarea Datelor personale, orice procesare neautorizată sau ilegală, inclusiv orice procesare care încalcă prevederile prezentelor clauze sau orice pierdere accidentală, distrugere, deteriorare, modificare sau divulgare a Datelor personale.
- orice plângere, o comunicare sau o cerere referitoare la obligațiile Clientului, în conformitate cu legile aplicabile (inclusiv cererile unei autorități de supraveghere competente).
O. DISPOZIŢII FINALE
a) Până la data la care CLIENTUL a intrat în posesia Autoturismului contractat, nici una din Părțile Contractului nu va transmite drepturile şi obligațiile sale rezultate din Contract unei terțe persoane fără acordul scris şi prealabil al celeilalte Părți.
b) Clauzele lovite de nulitate nu afectează in nici un fel Contractul în întregul său. Aceste clauze se vor considera înlocuite cu prevederile legale corespunzătoare raporturilor juridice reglementate.
c) CLIENTUL înțelege ca prezentul Contract nu are drept scop desfăşurarea de activități de distribuție (cumpărare în scop de revânzare) a Automobilului contractat. în acest context, CLIENTUL declară că achiziția Automobilului contractat nu se realizează în scop de revânzare, ci pentru utilizarea proprie a CLIENTULUI.
Politica de retur PF
Politica de retragere din contract și retur în cazul comenzilor online
1. DEFINIŢII
a) Contractul: reprezintă documentul dintre Părţi, prezentat sub forma prezentelor Condiţii Generale de Vânzare-Cumpărare a Automobilului Nou este încheiat între NISSAN, în calitate de vânzător şi CLIENT, în calitate de cumpărător.
Contractul se încheie la data la care CLIENTUL a acceptat prezentele Condiţii Generale de Vânzare-Cumpărare a Automobilului Nou prin apăsarea butonului „Sunt de acord cu termenii si condițiile” și a achitat contravaloarea Automobilului contractat, iar transferul proprietății urmează să se facă la data livrării Automobilului contractat şi produce efecte faţă de Părţi conform clauzelor de mai jos. Adresele de domiciliu/sediu menţionate în Condiţiile Generale de Vânzare-Cumpărare sunt singurele adrese opozabile Părţilor în executarea Contractului.
a)Vânzător: reprezintă NISSAN;
b) CLIENT: Persoana fizică, identificată prin nume şi prenume, adresă de domiciliu, seria şi numărul actului de identitate, cod numeric personal) care încheie Contractul personal.
c) Automobilul contractat: versiunea standard a automobilului nou marca NISSAN ce formează obiectul Contractului, având dotările obligatorii impuse de legea română pentru admiterea în circulaţie pe drumurile publice şi cele corespunzătoare modelului şi versiunii menţionate pe site, pe pagina de descriere a modelului, împreună cu opțiunile suplimentare echipate pe autoturism. Nu pot forma obiectul acestui Contract două sau mai multe automobile noi
2. RETRAGEREA DIN CONTRACT
a) CLIENTUL are dreptul să se retragă din Contract, respectiv să returneze Automobilul contractat sau să renunțe la serviciul livrare la domiciliu, dacă este cazul, în termen de 14 zile calendaristice, fără invocarea vreunui motiv şi fără a suporta alte costuri decât cele de returnare a Automobilului contractat, cu îndeplinirea condiţiilor de returnare acceptate de NISSAN .
Astfel, perioada de returnare a Automobilului contractat expiră în termen de 14 zile de la ziua în care CLIENTUL intră în posesia fizică a Automobilului contractat.
b) În cazul în care CLIENTUL decide să se retragă din Contract, acesta va putea completa formularul de retur ce se regăsește AICI și îl va depune la agentul pe care l-a ales în cadrul procesului de comandă.
c) NISSAN va efectua rambursarea sumei după primirea Automobilului returnat. Returnarea Automobilului se va face la locul indicat de NISSAN , în cadrul programului de lucru oficial al societăţii care preia Automobilul, în baza unei programări pe care CLIENTUL o va agrea cu NISSAN .
3. CONDIŢII DE RETURNARE A AUTOMOBILULUI CONTRACTAT NEACCEPTABILE PENTRU NISSAN
Nu se acceptă returnarea Automobilului contractat şi implicit nici restituirea preţului de către NISSAN în cazul în care :
Automobilul contractat nu este în stare perfectă de funcţionare ori se poate demonstra utilizarea neconformă cu documentele de utilizare, de întreţinere şi de garanţie;
Automobilul contractat prezintă urme de lovituri, zgârieturi, îndoituri, pete, fisuri, crăpăturii sau alte elemente deteriorate;
oricare din sigiliile sau seriile înscrise pe Automobilul contractat prezinte urme de violare;
Automobilul contractat a suferit orice modificare constructivă, colantare, montaj de accesorii sau instalație GPL;
lipsesc sau sunt deteriorate accesoriile (roată de rezervă, cric, manuale de utilizare, CD-uri, cabluri etc.) care fac parte integrantă din Automobil sau alte accesorii ce fac parte din pachetul comercial (exemplu: serii limitate care beneficiaza si de alte produse). Ca urmare, CLIENTUL are obligaţia atunci când îşi exercită dreptul de retragere din Contract să îl returneze împreună cu toate accesoriile acestuia în stare perfectă de funcţionare.
4. DIMINUAREA VALORII AUTOMOBILULUI RETURNAT
a) Pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare a Automobilului contractat, CLIENTUL trebuie să îl manipuleze și să îl inspecteze în același mod în care i s-ar permite să o facă într-un showroom fizic real. De aceea, CLIENTUL trebuie doar să facă un test-drive cu automobilul, nu să îl exploateze pe distanțe lungi sau în scopuri comerciale.
b) CLIENTUL este responsabil pentru orice diminuare a valorii Automobilului contractat care rezultă din manipulări, altele decât cele necesare pentru determinarea naturii, calităților și funcționării acestuia.
c) În cazul în care CLIENTUL își exercită dreptul de retragere după ce a utilizat Automobilul contractat într-o măsură care depășește limita necesară stabilirii naturii, caracteristicilor și modului de funcționare a acestora, CLIENTUL este responsabil pentru eventuala diminuare a valorii a Automobilului contractat.
d) Orice diminuare a valorii Automobilului contractat rezultată din manipularea acestuia, alta decât cea necesară pentru determinarea naturii, calităților și funcționării Automobilului este în responsabilitatea CLIENTULUI. Pentru claritate, din preţul total al Automobilului returnat, Vânzătorul va reţine o sumă de bani ce reprezintă diminuarea valorii Automobilului în proporție de 5%-50% din valoarea inițială a Automobilului, după caz. Contravaloarea taxei de diminuare va fi comunicată către CLIENT la recepționarea Automobilului returnat.
5. Baza legală
Pentru mai multe informații, puteți accesa:
Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE;
Legea nr. 506/2004 privind prelucrarea datelor cu caracter personal și protecția vieții private în sectorul comunicațiilor electronice;
Ordonanţa urgenţă nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii;
Legea 365/2002 privind comerțul electronic
Legea nr. 148/2000 privind publicitatea;
Legea nr. 158/2008 privind publicitatea înșelătoare și publicitatea comparativă;
Ordonanța nr. 21/1992 privind protecția consumatorilor;
Ordonanța nr. 99/2000 privind comercializarea produselor și serviciilor de piață;
Formular de retur PF
În cazul în care dorești rambursarea sumei achitate pentru un model Nissan, te rugăm să urmezi următorii pași:
1. Completează și semnează cererea de pe ACEST LINK.
2. Depune cererea la agentul Nissan pe care l-ai selectat în procesul de rezervare sau de achiziție prin plată integrală. Detaliile acestuia le găsești în mesajul de confirmare pe care l-ai primit în momentul efectuării comenzii.
Atenție! Odată inițiat, procesul de rambursare este ireversibil. Mașina rezervată de tine va deveni disponibilă spre a fi rezervată de altcineva.